5. CRM draait om Ken je klant
Onderwerp |
CRM draait om ‘Ken je klant!’ |
Aanpak |
Individueel |
Resultaat |
Uit te werken op jouw webpagina: ‘5 CRM draait om Ken je klant’ |
Toegemeten tijd |
1 uur |
Vraagstelling |
Ga op zoek naar gelijkenissen en verschillen tussen CRM en ERP. |
Tip |
· Maak een tabel in twee kolommen en zet de 2 begrippen naast elkaar. Probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen en synthetiseer je antwoorden in de tabel. |
Wat ? |
Customer Relationship management |
Enterprise Resource planning |
Verschil |
Staat in voor het verzorgen van extern gerichte processen |
Het verzorgen van intern gerichte processen |
Verschil |
Flexibel systeem met veranderlijke processen |
Vast systeem met vaste processen |
Verschil |
Heeft betrekking op klanten en verkoop |
Heeft betrekking op personeel, financiën en productiviteit |
Verschil |
Klant staat centraal |
De cijfers staan centraal |
Verschil |
Integratie met sociale netwerken mogelijk |
Integratie met andere software |
CRM is duidelijk voor alles wat buiten het bedrijf plaatsvindt, wat dus constant kan veranderen met betrekking tot klanten en verkoop. Het hoofdidee van dit soort management is de klant. Door de evolutie van de laatste jaren is het werken met sociale netwerken hier enorm belangrijk in geworden. |
||
Gelijkenis |
Ze maken beiden gebruik van een workflow |
|
Gelijkenis |
Het opslaan van gegevens in een repository |
|
Gelijkenis |
Het verhogen van de efficiëntie |
|
Gelijkenis |
Behouden van het overzicht |
|
Gelijkenis |
Het opvragen van analytische gegevens |
© 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in het bedrijfs- of office management, Arteveldehogeschool Gent