7. Rondleiding in Microsoft Dynamics
Onderwerp |
Eerste exploratie van Microsoft Dynamics Online-proefversie (30 dagen) |
Aanpak |
Individueel |
Resultaat |
neerslag van je eerste bevindingen te noteren op jouw webpagina: '7 Rondleiding in Microsoft Dynamics Online'. |
Toegemeten tijd |
7 minuten x 6 modules = 42 minuten |
Tip |
De beste manier om een applicatie te leren kennen is door er 'in te duiken' en uit te testen wat de mogelijkheden zijn. Daarom deze exploratieopdracht. |
Vraagstelling |
Verken de volgende modules: Werkplek, Marketing, Verkoop, Service, Instellingen en Resources. |
1. Werkplek:
Binnen de werkplek vinden we de tabbladen Mijn werk en klanten terug.
A. Mijn werk
NIEUW
Hier vinden we alle berichten (= updates) terug.
DASHBOARDS
Dashboards brengen belangrijke gegevens uit verschillende gebieden van uw bedrijf in een enkel scherm. Door het gebruik van dashboards kan je snel inzicht krijgen in belangrijke aspecten van uw bedrijf, zoals dag-tot-dag-activiteiten van de teamleden, team doelen, verkoopprestaties en je kan van de ene plaats naar de plaats gaan van Microsoft Dynamics CRM om de details te vinden .
Het dashboard ontwerper maakt het gemakkelijk om te ontwerpen en op te maken van uw dashboard.
Afhankelijk van uw wensen, voeg een of meer onderdelen op uw dashboard. Voorbeelden hiervan zijn:
- Diagrammen grafisch weer te geven van uw gegevens
- Neem lijsten om gedetailleerde informatie van registraties
- IFrames om webpagina's te nemen in vormen
- Web hulpbronnen om te wijzen op een afbeelding, een HTML-bestand of een JScript bibliotheek
ACTIVITEITEN
Onder activiteiten vinden we alle types activiteiten terug (taak, telefoongesprek,…), het onderwerp van deze activiteiten, het prioriteitgehalte, begin- en einddatum van de betreffende taak.
AGENDA
Een agenda van de taken.
IMPORTEN
Het importeren van gegevens is waarschijnlijk uw eerste stap na het instellen van Microsoft Dynamics CRM. U moet de gegevens van uw oude databases en systemen inbrengen in Microsoft Dynamics CRM vooralleer u start met het gebruik van de gegevens. U kunt gebruik maken van de wizard Gegevens importeren voor veel recordtypen, zoals accounts, contacten en activiteiten, te importeren in Microsoft Dynamics CRM.
U kunt ook nieuwe recordtypen invoegen naast de recordtypen die al bestaan in Microsoft Dynamics CRM.
Iedereen in de organisatie kan gebruik maken van de wizard Gegevens importeren, met inbegrip van mensen in sales, marketing, klantenservice en administratie.
Om met succes gegevens importeren in Microsoft Dynamics CRM, moeten de gegevens in uw bronbestanden toewijzen aan de recordtypen en velden in Microsoft Dynamics CRM. U kunt eenvoudig uw gegevens in kaart brengen met behulp van:
• Gegevens importeren: sjablonen die alle nodige informatie om gegevens te importeren in een Microsoft Dynamics CRM-record type hebben
• De automatische functie Toewijzing van de wizard Gegevens importeren, die probeert om automatisch kaart brengen van de gegevens voor u op basis van uw bronbestanden en de XML-toewijzing definities en wordt u gevraagd om input alleen wanneer dat nodig is. Als uw bronbestand gebruikt kolomkoppen dat Microsoft Dynamics CRM-display namen overeenkomen, wordt het bestand automatisch in kaart gebracht.
• Data kaarten die informatie over de manier waarop gegevens uit een bronsysteem komt overeen met gegevens in Microsoft Dynamics CRM bevatten. U kunt gebruik maken van data kaarten als u regelmatig gegevens importeren die is in hetzelfde formaat.
DUPLICATENDETECTIE
Duplicatendetectieregels geven criteria op voor het identificeren van records die identiek zijn of overeenkomen met elkaar. Een regel kan net zo eenvoudig zijn als het overeenstemmen van de voornaam en de achternaam voor een nieuwe record of net zo complex als nodig is om ervoor te zorgen dat alleen complex als nodig is om ervoor te zorgen dat alleen volledig identieke records worden geweigerd of verwijderd.
WACHTRIJEN
Een wachtrij geeft de aanvragen of activiteiten weer die uw aandacht nodig hebben. U kunt deze gebruiken om te groeperen op prioriteit, expertise, product of team en zo al uw werk organiseren.
ARTIKELEN
Een wachtrij geeft de aanvragen of activiteiten weer die uw aandacht nodig hebben. U kunt deze gebruiken om te groeperen op prioriteit, expertise, product of team en zo al uw werk organiseren.
RAPPORTEN
Alle beschikbare producten (naam, type, beschrijving)
MEDEDELINGEN
B. Klanten
ACCOUNTS
Een account is een bedrijf of persoon waarmee u zaken doet.
CONTACTPERSONEN
Een contactpersoon is een persoon waarmee u zaken doet. Contactpersonen worden gewoonlijk gekoppeld aan accounts.
Het tabblad werkblad geeft een alfabetische volgorde met documenten en rapporten.Bovenaan kan men door de knop toewijzen gemakkelijk een opdracht aan iemand anders toewijzen.Door op de knop 'rapport uitvoeren' te klikken wordt het rapport gegenereerd.
2. Verkoop
NIEUW
Hier vinden we alle nieuwe feeds overzichtelijk terug
POTENTIELE KLANTEN
Een potentiële klant is nog niet gekwalificeerd door uw verkoopproces.
VERKOOPKANS
Een verkoopkans is een potentiële klant of een mogelijke opbrengst.
ACCOUNTS
Een account is een bedrijf of een onderneming waarmee u zaken doet.
CONTACTPERSONEN
Een contactpersoon is een persoon waarmee u zaken doet. Contactpersonen worden gewoonlijk gekoppeld aan accounts.
MARKETINGLIJSTEN
Een marketinglijst is een groep accounts, contactpersonen of potentiële klanten.
CONCURRENTEN
Alle concurrenten
PRODUCTEN
De productcatalogus is een opslagplaats voor de producten en services van uw organisatie.
VERKOOPDOCUMENTATIE
Alle verkoopdocumentatie.
PRIJSOPGAVE
Een prijsopgave is een formele offerte voor producten of services die u biedt aan klanten.
ORDERS
Een order is een bevestigd verzoek om de levering van goederen of services.
FACTUUR
Een factuur is een record van een voltooide verkoop aan een klant.
SNELLE CAMPAGNE
Een snelle campagne maakt één activiteit voor een groep accounts, contactpersonen of potentiële klant of voor één marketinglijst.
DOELSTELLINGEN
De doelstellingen voor deze periode.
METRISCHE GEGEVENS
Alle metrische gegevens.
SAMENVOUWQUERY'S
Alle actieve query's.
Onder verkoop vinden we alle documenten die aan de verkoop kunnen gerelateerd worden. Voorbeeld: orders en facturen die men op hun beurt weer kan
toewijzen. Je kan er ook gemakkelijk bestanden van je pc importeren.
3. Marketing
POTENTIELE KLANTEN
Een potentiële klant is nog niet gekwalificeerd door uw verkoopproces.
ACCOUNTS
Een account is een bedrijf of een onderneming waarmee u zaken doet.
CONTACTPERSONEN
Een contactpersoon is een persoon waarmee u zaken doet. Contactpersonen worden gewoonlijk gekoppeld aan accounts.
MARKETINGLIJSTEN
Een marketinglijst is een groep accounts, contactpersonen of potentiële klanten.
CAMPAGNES
Een campagne is een marketingprogramma dat uit diverse taken bestaat die gericht zijn op een specifiek publiek.
PRODUCTEN
De productcatalogus is een opslagplaats voor de producten en services van uw organisatie.
VERKOOPDOCUMENTATIE
Alle verkoopdocumentatie.
SNELLE CAMPAGNE
Een snelle campagne maakt één activiteit voor een groep accounts, contactpersonen of potentiële klant of voor één marketinglijst
Onder verkoop vinden we alle documenten die aan de verkoop kunnen gerelateerd worden, bijv. orders en facturen die men op hun beurt weer kan toewijzen. Ook kan je gemakkelijk bestanden van je pc importeren.
4. SERVICE
SERVICEKALENDER
Kalenderoverzicht.
AANVRAGEN
Een aanvraag is een probleem dat door de klant wordt gerapporteerd en de activiteiten die worden gebruikt om het probleem op te lossen.
ACCOUNT
Een account is een bedrijf of een onderneming waarmee u zaken doet.
CONTACTPERSOON
Een contactpersoon is een persoon waarmee u zaken doet. Contactpersonen worden gewoonlijk gekoppeld aan accounts.
ARTIKELEN
De artikelenbibliotheek is een verzamelplaats voor informatie over uw producten en services.
CONTRACTEN
Een contract is een overeenkomst om ondersteuning te bieden.
PRODUCTEN
De productcatalogus is een opslagplaats voor de producten en services van uw organisatie.
SERVICES
Een service is een type werk die kan worden uitgevoerd voor klanten als onderdeel van een serviceactiviteit.
DOELSTELLINGEN
De doelstellingen voor deze periode.
METRISCHE GEGEVENS
Alle metrische gegevens.
SAMENVOUWQUERY'S
Alle actieve query's.
Onder marketing vinden we documenten terug die te maken hebben met potentiële klanten. Weer hebben we de mogelijkheid gegevens te importeren alsook toe te wijzen. Hier kan je ook een potentiële klant converteren naar je bestaande accounten.
5. INSTELLINGEN
Met het tabblad instellingen kan je je algemene instellingen beheren.
6. RESOURCES
Bevat je hoogtepunten en je beheer. Hier vind men extra info in verband met het pakket en de bronnen naar de info.
© 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in het bedrijfs- of office management, Arteveldehogeschool Gent