8. CRM voor de verkoopafdeling

 

Onderwerp

CRM voor de verkoopafdeling

Aanpak

Individueel

Toegemeten tijd

45 minuten

 

 

Beschrijving

Doorloop de demo bovenaan deze pagina. Maak een korte samenvatting van de demo. Wat wordt hier gedemonstreerd? Waar ligt de meerwaarde van de CRM-toepassing? Welke gegevens zijn reeds voorhanden in het systeem?

  • Beschrijf dit alles op 1 webpagina en benoem deze pagina: '8 CRM voor de verkoopafdeling'.

Alles kan gelinkt worden aan Outlook: je kan onmiddellijk aan je mail - VirtualBDM- Kalender en Contacten waardoor al je informatie overzichtelijk op één plaats staat. Door de configuratie met Word mailmerge wordt deze activiteit ook automatisch opgenomen in je workflow.

Het is ook makkelijk om een overzicht te krijgen, zo kan je bijvoorbeeld:
- De verkoop per regio (waar het hoogst - laagst)/team/huidige verkooptraject bekijken
- Per target bekijken wat hij reeds behaald heeft en wat zijn quota is. Via CRM kunnen we dan bekijken hoe we dit kunnen behalen of verbeteren.
- Via Dashboard kunnen we de customer service - marketing & sales bekijken op een overzichtelijke manier.

In het filmpje tonen ze het voorbeeld van “West Region Pipeline” waar we alles overzichtelijk te zien krijgen: sales - opportunities - goal progress, maar ook de owner of manager, die we dan makkelijk kunnen bereiken via een bericht of video call. Zo kan je de goedkeuring van een bepaald project kan je onmiddellijk checken door de bevoegde persoon rechtsreeks te contacteren.

Onze opportuniteiten kunnen we op verschillende manieren bekijken: general + details of via items. Hier krijgen we een duidelijk overzicht wie, welk type, deadlines,… Bovendien is het uiterst makkelijk te filteren op de elementen die je nodig hebt.

De quota kunnen we activeren en opslaan (+printen), maar we kunnen deze ook linken aan de mail merge, die direct gelinkt is aan de factuur in word en die we tenslotte kunnen opslaan in onze sharepoint. Als we onze goal hebben behaald kunnen we een nieuw order creëren.

We kunnen via dit programma enorm gemakkelijk onze sales monitoren en eventueel zelfs onze verkoopsproductiviteit verhogen. Dit is mede mogelijk dankzij de workflow en de geautomatiseerde processen. De administratieve taken van werknemers worden vergemakkelijkt waardoor ze meer tijd krijgen om aan relatiemanagement te doen.

 

© 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in het bedrijfs- of office management, Arteveldehogeschool Gent